31. 05. 2014

Pořadatel

  • Jiří Bistiak
  • 777 788 182
  • jirka.bistiak@seznam.cz

Místo konání

  • Areál Vulkán Hrádek
  • 14°50'44.988"E, 50°51'37.186"N

Povrch

  • šotolina, hrubý asfalt

Časový harmonogram

  • Shakedown
    09:00 - 09:30
  • Admin. přejímka
    09:00 - 09:30
  • Odevzdání vozů do UP
    09:30 - 09:40
  • Zahájení, rozprava
    09:40 - 09:50
  • Start závodu
    10:00
  • Slavnostní vyhlášení
    17:00

Doplňující informace

  • WC: 220: občerstvení:
  • párový závod:

Upoutávka

RC rally Lužické hory Hrádek nad Nisou

Krásné šotolinové pasáže, náročné traverzy strání nad jezírkem, hrubý asfalt se spoustou nečistot, to vše a možná ještě víc vás čeká na RC rally Lužické hory v Hrádku nad Nisou. Rychlostní zkoušky mají délku 3 - 6 minut.

Komentáře po závodě:

Marek Střihavka (1. místo)
Na tento závod jsem se nestihl ani pořádně připravit, kvůli práci a proto i to zlomené kolo z minulého závodu jsem musel spravit ráno před závodem. Závod byl poměrně povedený, jen chyběla taková ta atmosféra když startuje 50 závodníků. Hned od začátku jsem věděl ze to nebude tak jednoduché jako v předchozích závodech, ale to, že to po tak náročném závodě skončí jen o 0,24 sekundy, tak to byl vážně hardcore :-D. A to ještě před poslední RZtou to nevypadalo moc dobře. Tento závod byl snad můj nejnapínavější co jsem kdy jel,a proto diky všem za super závod :-)

Jan Šrámek (2. místo)
Dobrej závod až do konce. Konečný výsledek mně samozřejmě zklamal ale to jsou závody. Někdy se vyhrává o sekundy jindy o setiny. Bohužel tentokrát ty setiny chyběly mně a přišel jsem tak o možnost otočit vývoj šampionátu.

David Čech (4. místo)
Závod byl super. Pořád vyrovnaný souboje a trať byla perfektní ve všech ohledech. Můj výsledek mě překvapil, protože jsem se musel vyrovnat s nachlazením. Celý týden před závodem a ani na zavodech mi nebylo moc dobře.

Jan Brich (7. místo)
Po splnění maturitních povinností jsem se konečně těšil na závod s tím, že si ho užiju a nebudu myslet na učení. Na paměti jsem stále měl poslední start v Hrádku, který mi vůbec nesedl a potvrzovalo se to i tentokrát...Celý závod jsem si užíval a pokaždé si našel soupeře se kterým jsem mohl bojovat na ostré nože :)..Gratulace vítězům, ale i těm co zvládli lesní blátivé úseky! Tak ve Vyškově Ahoj.

Aleš Čejchan (8. místo)

Krásnej závod, plnej napětí a bojů o setinky až do poslední rz, pro někoho smolný pro jiného šťastný. Počasí vyšlo parádně, tratě jako vždy v Hrádku super, díky pořadatelům a majiteli tratí, tak snad jedíná skvrna na tomto podniku byla malá účast závodníků, díky souběžně pořádanému závodu v blízkém lokálním šampionátu, za což mají pořadatele CRC palec dolů, to se myslím nedělá.
Už se těšíme na další závod, takže zdar ve Vyškově

Honza Heřmánek (9. místo)
Nebýt vážné choroby, která se usadila na mých průduškách, mohl to být celkem pěkný den. To, že jsem to odchodil a vydržel tam déle než Míra Pek (čímž jsem ho porazil) nemohu považovat za úspěch. Doufám, že příště nechám nachlazení, nepohodu, Čejchany a Pavláty daleko za sebou:)

Josef Jandouš (14. místo)
Ahoj... tož.. já asi nebudu mít pozitivní komentář...
Chtěl bych poděkovat Jirkovi za místo a Petrovi za přípravu tratí. Dráha v Hrádku je skvělá, když se jede celá, zvláště pak, když se člověk dozví, že se připravilo její obnovení do celé délky a slávy z dřívějška. Už jsem zde jednou jel, na svém počátku závodní éry a rychlostní zkoušky kolem šesti, sedmi minut pro mne - oproti těm našim minutovým - znamenali opravdu velký posun a zkušenosti. Jaké pak bylo mé překvapení, když osm z devíti RZ se délkou spíše řadili k "malému mistráku" v rallysprintech... Dle mého by jedna z nejlepších soutěží v letošním MČR zasloužila delší zkoušky. Navíc se opět projevil stejný problém jako před měsícem ve Dvoře Králové. Bylo strašně moc vidět, kdo na těchto tratích jezdí několikrát do roka a kdo sem přijede poprvé, nebo podruhé. Před týdnem jsme byli špičce České republiky vyrovnanými soupeři, některé jsme poráželi a bez změny auta, bez změny chuti závodit, na jiné trati dostáváme docela slušný obklad. Je to zkrátka přístupem. Někde se tratě zkrátka staví jen pro jeden závod a nedá se nic natrénovat a jinde se jezdí několikrát v roce a pak je to poznat.
Vůbec nezávidím Petrovi práci s MČR, má toho hodně, ale proč mu češi nepomohou se stavbou - to nechápu. V zimě měl na Moravě trať připravenou. Tady si ji chystal sám, tomu přikládám asi i krátkou délku tratí, a odráželo to také zbytečné prodlevy. Těch odjetých 31 minut bylo vlastně jen mou chybou... Dalo se jet podstatně rychleji, ale za těchto 31 minut, ty dva dny a 950 km na cestách ... No nestálo to za to.
Navíc, nevím proč, ale opět stávkovala technika. Už třetí předělávka zadního diferenciálu, ale pokaždé se mi řemínek hned po startu otočí, navíc je otočení signalizováno blokováním zadních kol na několika desítkách metrů. Výsledek se pak nemůže dostavit, hlavně při výjezdech chyběl autu výkon a grip. Ten jsem podpořil zvýšením výkonu, pak jsem zase auto na rovinkách tahal ze zatáček na poslední chvíli, nebo už i rukama... Zkrátka celý závod tak nějak nevyšel.
Letošní rok je pro mne přelomový. Před cca 10 lety jsem na téma MČR debatoval s mnoha lidmi. Pak se toho chytil Petr a dělá to dobře. Jedu MČR od začátku, ale už letos jsem uvažoval, že nepojedu. Hrádek, Třemošná - krásné tratě - to byl pádný důvod podat znovu přihlášku, ale příští rok už asi určitě ne...
Možná jsem byl malinko kritický, ale zkrátka takové jsou pocity po dojezdu v noci domů... Uvidíme se až v Třemošné...

Tomáš Mikl (17. místo)
Zazávodit si v Hrádku bylo v plánu již několik let, ale až teď se podařilo zajistit odvoz a vyrazit na tratě, které znám z fotek a videí. Po příjezdu proběhla obhlídka tratí a první mě překvapilo jak je to "malé". Shakedown proběhl v pořádku a těšil jsem se na 1rz. Oproti klukům co zde jezdí jsem byl v menší nevýhodě, jeli od začátku naplno, já se snažil nedělat chyby. Největší problém byl ale v tom kama mám běžet, protože bylo hodně míst, kdy jsem byl daleko od auta a musel něco obíhat, hledat cestu. Po pár rz už jsem měl trať lépe načtenou a s časy rz se zařadil tam kam patřím. Začal jsem si závod užívat a jízdou se bavil. Slunné počasí, občerstvení, tratě, vše bylo super. Předposlední rz se povedla v rámci možností a těšil jsem se na poslední rz a souboj s Pepou Jandoušem o 14 místo celkově. Přišla ale studená sprcha, v servisu jsem nekontroloval stav baterie a najetým časem pod 30min počítal s tím, že to v pohodě vyjde. Po kontrole doma jsem zjistil, že už baterie nemá udávanou kapacitu. Škoda, školácká chyba, závod mohl dopadnout líp, ale i tak to byla parádní rally, super výlet. Je super si jen zazávodit a o nic se "nestarat" (od teď si budu kontrolovat napětí v baterii :-) )
 

Zpravodajství z průběhu závodu

RZ1: Vítězí Jan Šrámek o necelou sekundu před Markem Střihavkou. Necelé 4 sekundy ztrácí Victor Trnka. Jiří Hadrava, Petr Havlík a Pavel Matějček a Aleš Čejchan jeli Ripmaxy, ostatní Rallyblocky různých prořezů. Dle vyjádření Radka Vagenkechta byla RZ krásná,

RZ2: Zkrácena kvůli rozmočenému kopci nad jezírkem po nočním intenzivním dešti.

Vítězí Marek Střihavka a tím vrací úder Honzovi. Třetí Victor ztrácí 3 sekundy. Kluci z jihu Čech obuli Rallyblocky a zrychlili. Martin Čejchan zajel pátý čas v RZ a s přehledem vede kategorii 1. Tomáš Mudřík jede Dashe a dle jeho vyjádření fungují dobře. RZ se mu líbí. Filip Strahal si jízdu užívá a baví se. Tomáš Mikl se učí místní tratě a bude postupně zrychlovat. Pepa Jandouš si dle svého vyjádření přivezl z domu obě ruce levé.

RZ3: Obráceně RZ2. Marek Střihavka ještě více zpřesnil jízdu a Honza Šrámek dělá chyby. Druhé místo v RZ vybojoval Victor Trnka, který svou jízdu v rámci možností zklidnil. Marek Střihavka se dostal do vedení s pohodlným náskokem necelých 4 sekund. Martin Mudřík přezul na Rallyblocky, ale pořád to není ono. Pavel Matějček příliš katuje a trefuje objízdné body. David Čech je nemocný a jízda nemá ten správný rytmus. Pepa Jandouš trefil okem větev a po vzoru Hamiltona řídíl do cíle jen jedním okem a trefil fotobuňku. Jede Dashe a pochvaluje si je.  Aleš Čejchan jel s dvoukolkou naprostou hranu a v jedné z náročných zatáček se koulel tak daleko, že přistál až o zatáčku dál.

RZ4: Honza Šrámek vrací Markovi necelé 3 sekundy a je za ním jen o necelou sekundu. Victor ztratil necelých 10 sekund. Petr Havlík si vzal příklad se Sýkory a ulomil pravé přední kolo - příliš katoval. Rozdělal si Svijany a závadu hravě opravil. David Čech zajet čtvrtý čas a posunul se na celkové šesté místo.Honza Heřmánek má zákeřnou rýmu, neslyší auto a chvílema ho i nevidí. Jedeme poprvé náročný bahnitý svah k rybníčku, závodníci přibíhají do cíle RZ hnědí. Tomáš Mikl se rozjíždí, ale na konci RZ se zasekl o klacek. Tomáš Mudřík bojuje s Frantou Čejchanem o druhé místo v kategorii 1.

Losování poukázky v hodnotě 700,- Kč na bezplatný odběr zboží u firmy MZ racing opět vyhrál - ditě štěstěny - Pavel Matějček (letos již podruhé). Gratulujeme.

RZ5: Jedeme skoro vše včetně blátivého kopce. Vítězí Marek o půl sekundy před Honzou a necelé dvě sekundy před před Victorem. David Mišalko trefil fotobuňku a na čtvrté místo se probojoval David Čech, kterému se začíná dařit. Závodníci krom nástrah trati se musejí také vypořádat s množstvím diváků v okolí trati. V souboji o druhé místo v kategorii 1 zatím lehce ujíždí František Tomášovi. Petr Strahal si užívá třetí místo v kategorii 4. Victor Trnka má horší setup než Marek a Honza, ale postupně zrychluje. Radek Vagenknecht byl příliš natěšen a dostal penalizaci za předčasný start.

RZ6: Honza Šrámek vyhrál RZ o 1,3 sekundy a ujímá se vedení o 4 setiny sekundy. Victor podává stabilní výkon a je třetí v RZ i celkově. Aleš Čejchan zajíždí s 2WD pátý čas a dotahuje se na celkově sedmého Petra Pavláta, kterému se tato RZ nepovedla. David Čech jel naho.no, dvakrát spadnul i přesto že se blátivý kopec nejel a propadl se za Davida Mišalka na šesté místo. Komentář Davida Mišalka: "Trať super, dá se uběhat, auto funguje po dolití oleje do předního diferenciálu krásně, ruce by mohly být šikovnější". Míra Pek jel pod psa, tak to zabalil a jel domů.

RZ7: Marek Střihavka vyhrál RZ o půl sekundy před Honzou Šrámkem a tím se dostal opět do čela. Victor Trnka si jistí třetím časem třetí místo celkově. Aleš Čejchan s dvoukolkou se dostal již na sedmé místo. Oba vedoucí závodníci mají na závodech své fanynky, které jim dodávají energii do dalších bojů.

Před RZ8 nervozita vrcholí. RZ je dvakrát delší než nejdelší RZ dne a zřejmě rozhodne o pořadí.

RZ8: Nic není rozhodnuto. RZ vyhrál Victor a dal oběmu soupeřům o post nejvyšší více než 5 sekund. Honza Šrámek byl druhý o 1,66 s před Markem Střihavkou a před poslední RZ je mezi nimi rozdíl 1,20 ve prospěch Honzy Šrámka. Vše tedy rozhodne závěrečná PowerStage. Čtvrté místo vybojoval Honza Brich, který se začíná se zdejšími krásnými tratěmi sžívat. David Mišalko si zvrkl nohu a RZ nedokončil, čímž se zřejmě rozplynul jeho sen o medailovém umístění v roce 2014. Čtvrté místo hájí zatím David Čech, který se díky dobrému výkonu v RZ 8 dostal před Jiřího Hadravu o 10 sekund. O šesté místo bojuje trojice Petr Pavlát, Aleš Čejchan a Honza Brich mezi nimiž je 7 sekund. V kategorii 1 se povedla RZ Tomáši Mudříkovi a tím se dostal před Frantu Čejchana na druhé místo o 23 sekund.

A je to tu- velké finále - PowerStage.

RZ9 vyhrál Victor a tím si upevnil třetí místo. Napínavý souboj mezi Honzou a Markem nakonec pro sebe v infarktovém závěru rozhodl Marek o 24 setin sekundy. Tímto rázně vykročil za letošním titulem. V boji o čtvrté místo byl nakonec úspěšnější David Čech, který udržel místo před pátým Jirkou Hadravou. Šesté místo udržel Petr Pavlát. Sedmé místo nakonec vybojoval stále zrychlující Honza Brich, který odsunul Aleše Čejchana o 26 setin sekundy na místo osmé. Honzovi Heřmánkovi se už tolik nedařilo, jako ve Dvoře Králové a obsadil deváté místo. Desítku nejlepších uzavírá Martin Mudřík. Talent ze Smrčí Martin Čejchan obsadil v PowerStage krásné čtvrté místo a odsunul tak v celkovém pořadí Pavla Matějčka na dvanácté místo.Tomáši Miklovi se v poslední RZ vybila baterie a dostává VP. Kategorii 1 opanoval Martin Čejchan, druhé místo v závěru vybojoval Tomáš Mudřík, který odsunul Frantu Čejchana na místo třetí. Dívčí souboj pro sebe rozhodla Maruška Jandoušová. 

Kompletní výsledky najdete na http://rcrc.ms-free.net/140531/

 

Předběžný rozpis RZ

# Název Délka Čas prvního Servis
1 Autodoprava Jiří Bistiak 530 m 10:01 Ano
2 Vulkán I. 430 m 10:46 Ano
3 Vulkán II. 430 m 11:31 Ano
4 Col de Turini I. 510 m 12:16 Ano
5 Col de Turini II. 510 m 13:01 Ano
6 Ouninpohja I. 470 m 13:46 Ano
7 Ouninpohja II. 470 m 14:31 Ano
8 Circuit of Hrádek 1,045 m 15:16 Ano
9 Autodoprava Jiří Bistiak RW 530 m 16:26 Ne

Mapa