Dva závody MČR 2WD splnily očekávání. 22. 07. 2016 15:40

Poprvé se v krátké historii MČR RC rally 2WD rozhodovalo o titulech ve dvou závodech v jedné lokalitě o jednom víkendu. Jako ideální asfaltová rally bylo vybráno dopravní hřiště ve Vyškově, kde jsou krásné a dlouhé rychlostní zkoušky.

Na startu sobotního závodu se sešlo 34 závodníků, z nichž 23 bojovalo o body do MČR. Hned první RZ naznačila, že o posty nejvyšší bude bojovat hodně velký počet závodníků s různými koncepcemi různých podvozků. V popředí bojovaly o setinky podvozky X-Ray, Tamiye TA02, XV-01, FF01. Hned na první RZ kousek po startu vytrhl jeden z favoritů Victor Trnka na mostku horní zadní rameno svého speciálu TA02 a ztratil tak na nejlepší 20 sekund. První RZ vyhrál Aleš Horák (X-Ray) a i v druhé potvrdil své kvality vítězným časem. Ve třetí RZ sice z jeho náskoku mírně ukrojil stále zrychlující Jan Brich, ale zatím to vypadalo na Alfovu spanilou jízdu. V dlouhé RZ4 poprvé zabral Victor Trnka, naopak Alfovi se moc nedařilo a tak se jeho náskok před Honzou Brichem smrsknul jen na necelé 2 sekundy. Veterán Petr Pavlát se po této RZ držel na třetím místě necelých 6 sekund za prvním. Rychlostní zkoušky 5 - 8 měly stejného vítěze a tím byl Victor Trnka, který se dostal do skvělého tempa. Udržet s ním krok dokázal nejlépe Jan Brich a při problémech Aleše Horáka v RZ6 se tak dostal do vedení s pohodlným náskokem více jak 12 sekund před Petrem Pavlátem. Za ním však již byli naskládáni další 2 rychlí závodnící, kteří měli v průběhu předchozích RZ problémy - Victor Trnka a Aleš Horák. Posledně jmenovaný navíc vyhrál RZ9 a dostal se tak na průběžné druhé místo. O více než 2 sekundy za ním byl však další favorit Victor Trnka. Už devátá RZ se jela na vlhkém asfaltu a na poslední RZ začalo pršet více, takže to byla pneumatiková loterie. Každý obul to, co si myslel, že jeho modelu svědčí nejvíc, ale časy v cíli po příjezdu prvních třech závodnílů ukázaly, že to všem bude asi klouzat podobně, neb st.č. 1 - 3 měly mezi sebou rozdíl pouhých 61 setin sekundy po více než 3,5 minutách jízdy. Pro sobotní vítězství si s přehledem přijel Honza Brich, druhé místo v závěru na mokru vybojoval Victor Trnka a odsunul tak dalšího finišujícího rychlíka Aleše Horáka na celkové třetí místo.

Po řádné sobotní oslavě se závodníci probudili v neděli ráno do krásného, slunečného dne. O tom, že to bude ještě urputnější a vyrovnanější souboj napověděla hned RZ1, kdy hned prvních 7 závodníků se vešlo do necelých 3 sekund. RZ pro sebe rozhodl mladý Martin Čejchan. Ve druhé RZ zatáhl Petr Pavlát (FF01) a tím se dostal na průběžné druhé místo za Martina Čejchana, který zajel opět skvěle. Ve třetí RZ se už ale do čela vrátili opět nejlepší sobotní závodníci, když jí vyhrál Victor Trnka před Honzou Brichem, který se tímto ujal vedení. Po RZ3 - po více než deseti minutách jízdy byl rozdíl mezi prvním a čtvrtým jen 82 setin sekundy. Čtvrtou RZ vyhrál Aleš Čejchan a tím se zařadil mezi favority nedělního závodu. Druhé místo stačilo Victoru Trnkovi, aby se dostal do vedení v závodě. RZ5 mělo opět jiného vítěze a tím byl Honza Brich, který poskočil na druhé místo za Victora. Šestá RZ na pořadí v čele nic nezměnila, když jí vyhrál Victor Trnka, stejně jako RZ7. Tím si před poslední powerstage vybojoval náskok 2,72 sekundy na druhého Honzu Bricha. Třetí byl průběžně Aleš Čejchan před Petrem Pavlátem a Alešem Horákem. Na poslední RZ zajel krom vítěze Victora Trnky skvěle i Aleš Horák a tím se posunul před Petra Pavláta a Aleše Čejchana na celkové třetí místo. Smolařem obou závodů byl David Čech, kterému v sobotu i v neděli praskaly kardany a v neděli i Martin Čejchan, kterému mechanici zapomněli nalepit pneumatiky.

Oba závody byly velmi dramatické, vyrovnané a napínavé až do posledních metrů. Díky lepšímu výsledku v nedělním závodě se Mistrem ČR 2WD pro rok 2016 stal Victor Trnka, před Honzou Brichem a Alešem Horákem. Po čtyřletém kralování dvojice Čejchan - Pavlát, tak přišla na vyškovském asfaltu pořádná změna a na šampióny let předchozích zbyly jen místa těsně pod stupni vítězů. Pořadí v jednotlivých kategoriích, teamech, šampionátech ale třeba i kdo vodil nejúspěšnější zadokolku se dočtete z podrobných výsledků jednotlivých závodů.

V příštím roce bychom rádi zopakovali model 2 závodů 2WD o jednom víkendu ale tentokrát pojedeme jeden den asfaltový závod a jeden den šotolinový. Věřím, že se nás sejde opět více a že si všichni závody užijeme alespoň tak, jak letos. Závěrem bych chtěl poděkovat pořadateli a řediteli v jedné osobě - Vlastíku Pospíšilovi, který se svým týmem připravil krásné a zajímavé tratě na kterých jsme si 2 dny mohli úžasně hrát.

foto Pepa Vacek